reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Peter Bigoš

Peter Bigoš

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Záhradník Zoznam autorových rubrík:  LondýnPoviedkyPoéziaNa cestáchFotkySúkromnéNezaradenédiary

reklama

Poviedky

Cesta vlakom

Peter Bigoš

Cesta vlakom

Z driemot ma vyrušil akýsi buchot. Nech sa mi sníva, nech to nie je skutočnosť. Otvoril som oči. Ešte stále sedím vo vlaku a najradšej by som kričal. Dúfal som, že sa prebudím až na internáte. To by bolo prespať celú cestu. Ten buchot sa zopakoval. Od okna som sa pozrel cez prázdne kupé ku dverám. Nejaké dievča sa ich pokúšalo otvoriť.

  • 3. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Úspory

Peter Bigoš

Úspory

Už ani neviem koľký krát sa otáčam na druhý bok. Akosi nemôžem zaspať. Kdesi som počul, že tvrdá podložka prospieva chrbtu. Samé hlúposti, ráno vždy vstávam celý dolámaný. Ľudia okolo sú vždy vysmiaty, len mňa akosi tá reuma ťahá k zemi. Ale ešte čosi ma zvnútra zožiera. Niečo sa snaží vyhrabať z môjho najspodnejšieho duševného bahna.

  • 1. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Platonická bohyňa

Peter Bigoš

Platonická bohyňa

Vlastne neviem prečo som taký nervózny. Zaradil som jednotku a čakal kedy sa už tá nemožná červená zmení na vytúženú zelenú farbu. Aby som to mohol odštartovať z križovatky ako prvý. Na mojom športovom kupé to nikdy nebol problém. Dal som si vždy záležať aby pneumatiky výstražne zapískali a vyletel som v pred. Ani teraz to nebolo inak, všimol som si aj ľudí na chodníku ako protestne krútia hlavami.

  • 30. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Na hrane (II.)

Peter Bigoš

Na hrane (II.)

Blížili sme sa k prvej križovatke. Predbehlo nás čierne auto a zastavilo na križovatke. Zastal som vedľa neho. Cez okno som videl siluety dvoch hláv. Stiahol som okno a z vedľajšieho auta sa chrapľavým hlasom ozvalo: mladý, choď za nami. Nasledoval som tých dvoch, s Lebom sme neprehovorili ani slovo. Mal som stiahnutý žalúdok. O pár minút sme zabočili do jednej brány, kde práve zmizlo čierne auto.

  • 24. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Na hrane (I.)

Peter Bigoš

Na hrane (I.)

Konečne som dobehol na zastávku električky, celý udychčaný a zmätený. Kde sú? Už tu mal čakať dohodnutý odvoz. Zrazu zapískali kolesá a zastavilo pri mne čierne auto. Ani som sa nepozrel dnu a rýchlo som nasadol. Sedeli v ňom traja chlapi. Neskôr sme už na seba nevideli, lebo sme sa dostali preč z dosahu pouličného osvetlenia. Vôbec som si nevšímal cestu a ani nechcem vidieť kadiaľ ideme. Z mesta sme vyrazili už pred dvoma hodinami, a až teraz som si začal prehľadávať vrecká. Konečne som sa dostal aspoň na chvíľu zo šoku. Hľadal som pas, o dvadsať minút máme prejsť cez hranice s Ukrajinou.

  • 24. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
reklama
Stopom až domov..?

Peter Bigoš

Stopom až domov..?

Je strašne horúco a topánky ma omínajú, hoci som neprešiel viac ako tristo metrov. Konečne domov. Na pleci sa mi zarezáva rameno z cestovnej tašky, ktorá je plná špinavého prádla, zošitov a veľa nepotrebných drobností. Chodník po ktorom kráčam o chvíľu zabočí doprava a prejdem cez veľkú svetelnú križovatku na výpadovku z mesta. Keď som sa balil, rýchlo som nahádzal veci do tašky a ani som nepomyslel na to, že sa prezlečiem. Teraz to veľmi ľutujem. Čierne tričko sa mi lepí na chrbát a v rifliach mi je neznesiteľne teplo. Nejako to musím vydržať. Pozrel som sa na semafor a prešiel cez veľkú križovatku.

  • 23. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
Hľadá sa...

Peter Bigoš

Hľadá sa...

Som absolútne skromný chlapec, alebo ak chcete muž, ktorý nehľadá nič iné ako pochopenie opačného pohlavia a kúsok hrejivého pocitu niekoho blízkeho po svojom boku.

  • 10. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Možno ešte sľubný večer

Peter Bigoš

Možno ešte sľubný večer

Cestovanie je niečo čo je veľmi lákavé, ale ak si predstavím nasledujúcich 20 minút v autobuse a minimálne ďalšiu hodinu v metre, je mi z toho na nič. Práve som sa rozlúčil s kamarátom, ktorý robí prevádzkara v malej slovenskej krčmičke na juhu Londýna. Už dlho som mu sľúbil, že ho prídem pozrieť a hodíme reč o všeličom a popritom si vychutnáme nejaké (konečne) dobré pivo. Po dvoch hodinách a pár ležiakoch som sa rozhodol, že v najlepšom je treba prestať.

  • 7. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu